Door 19 juli 2016 3 min
Djanilla van den Heuvel Webdesigner

Djanilla is sinds juli 2022 werkzaam bij Vizien als webdesigner. Van het ontwerpen van een compleet nieuwe website tot het maken van een paar kleine aanpassingen om een ontwerp in een nieuw jasje te steken: Djanilla regelt het allemaal.

Mooie dingen maken waar klanten blij van worden is dan ook waar Djanilla het voor doet. En natuurlijk krijgt ze er zelf ook een kick van. Net zoals ze een kick krijgt wanneer ze weer op haar motor mag stappen na een fijne werkdag. Wat ze dan liever vergeet? Ontwerpen of elementen die niet goed uitgelijnd zijn of vloekende kleuren hebben. Nee, daar krijgt Djanilla echt geen kick van.

Waarom infographics ook voor jou interessant zijn!

Steeds meer organisaties kiezen ervoor om online informatie niet alleen maar tekstueel, maar ook visueel weer te geven. En één van deze visuele vormen is de grafische variant: de infographic. Het grote voordeel aan infographics is dat ze én uitnodigen om te lezen én uitnodigen om te delen. Benieuwd waarom infographics als marketingmiddel ook voor jouw organisatie interessant zijn? Vizien vertelt.

Wat is een infographic dan precies?

Een infographic wordt ook wel een informatieve illustratie genoemd. Het is een informatieve weergave, bedoeld voor het overdragen van informatie, data en kennis, van verschillende objecten met een combinatie van tekst en beeld. Het samenvatten van veel inhoud en moeilijke content in een door afbeeldingen gestuurde infographic, krijgt in onze huidige snelle wereld meer aandacht dan alleen tekst.

Vijf redenen om een infographic te gebruiken

Benieuwd naar de vijf redenen waarom ook jouw organisatie een infographic zou moeten gebruiken? Lees dan snel verder.

    1. Potentie om viraal te gaan
      Infographics en viral worden door veel mensen in één zin gebruikt. Maar niet elke infographic gaat viraal. Wel hebben infographics potentie om viraal te gaan. Het doel van een infographic kan dus nooit zijn ‘viraal gaan’. Het is veel beter om te focussen op de inhoud en de weergave en monitor de ontwikkelingen en de vooruitgang goed.
    2. Stimuleer het delen
      Een infographic is eenvoudig te delen. Stimuleer dit delen dan ook. Een infographic blijft door de opmaak altijd goed en intact. Je hebt dus geen last van verspringende teksten, andere lettertypes en opmaakconstructies.
    3. Aandacht verhogend
      Wij mensen zijn visueel ingesteld. Daarom geven we ook sneller aandacht aan iets visueels dan aan tekst. Een infographic werkt dus heel goed om de aandacht te krijgen/te verhogen. Het grote voordeel van een infographic is dat je sneller de aandacht trekt en deze aandacht ook langer vasthoudt.
    4. Brand awareness en deskundigheid
      Door gebruik te maken van een infographic, ben je bezig met het vergroten van je brand awareness en laat je je deskundigheid zien. Om deskundigheid uit te stralen moet de infographic wel van een dusdanig niveau zijn.
    5. Makkelijk te gebruiken
      Een ander voordeel van een infographic is dat deze in nagenoeg alle media, offline en online, kan worden meegenomen. Ze zijn zowel digitaal als in print goed leesbaar.

Vizien en infographics

Bij Vizien maken we ook infographics. Want het maken en inzetten van een infographic kan zeker bijdragen aan het behalen jouw marketingdoelstellingen. De reden dat wij infographics gebruiken is een combinatie van aandacht, deelbaarheid en linkbaarheid.

Bij één van onze klanten, Fusernet, hebben we infographics gebruikt. Een onderzoek naar hygiëne op de werkplek en een onderzoek naar de hygiëne van winkelwagens konden we mooi vertalen en visualiseren in een infographic.

Fusernet---Infographic-Supermarkt-v1-4

De impact van deze infographics was een combinatie van verschillende dingen. Er was meer publiciteit, de naamsbekendheid werd vergroot, meer inkomende links en meer (tijdelijk) verkeer naar de website. Met als uiteindelijke resultaat een hogere online autoriteit. Eén van de grote voordelen van infographics is dat ze gemakkelijk deelbaar zijn. Beide infographics voor deze klant zijn goed opgepikt door Radio 538, Metro, Nu.nl en Glamour.nl.

Weten wat infographics voor jouw bedrijf kunnen betekenen? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.

 


Wijntje?

Ben jij op zoek naar een zoekmachine marketingbureau dat wél waarmaakt wat ze zeggen? Dan ben jij onze klant. Zin om samen te werken? Wij maken graag kennis met jou en je bedrijf.

Neem contact op
Manon van den Beuken, Founder & Commercieel directeur
Manon van den Beuken Founder & Commercieel directeur
Geen bullshit, gewoon
goede search marketing?