Boumij Makelaars is via het netwerk van Manon klant geworden bij Vizien. Hun doelstelling? Meer online zichtbaarheid creëren en dan met name lokaal rondom ‘makelaar Den Bosch’. Met als uiteindelijke doel om meer leads te genereren en meer huizen te verkopen.
Wij hadden het vermoeden dat SEO-activiteiten in het verleden meer schade hadden aangericht dan dat het had opgeleverd. Na een analyse van onder andere het linkprofiel bleek dit ook zo te zijn. Er zat veel ‘troep’ tussen, waardoor Boumij op het keyword ‘makelaar Den Bosch’ niet eens rankte. Aan ons de taak om deze troep op te ruimen, zodat we weer met een ‘schone’ basis konden starten. Een basis waar Boumij Makelaars vandaag de dag nog steeds de vruchten van plukt.
We zijn bij Boumij Makelaars gestart met een keyword research om van daaruit de website te optimaliseren. Het grote verschil met andere cases is dat we in het begin gestart zijn met het opruimen en verwijderen van verschillende backlinks. Omdat er veel ‘troep’ tussen zat, rankte Boumij niet op het keyword ‘makelaar Den Bosch’. Na het opschonen kwam hier al snel verandering in en rankten ze op de eerste pagina voor dit keyword.
De website Boumij.nl smoelde vrij goed. Qua look & feel hebben wij daar niets aan gewijzigd. Het design en de realisatie lag niet bij ons, maar bij een andere partij. We zijn gestart met keyword research en hebben de huidige website geoptimaliseerd op basis van het zoekgedrag van de doelgroep. Vervolgens zijn we meer informatieve content gaan creëren in de vorm van FAQ’s. Deze functionaliteit ontbrak namelijk nog op de website van Boumij.
De huisstijl van Boumij bestond al, maar inmiddels zijn we hierbij wel betrokken. Vizien werd gevraagd om hierin de regie te nemen, door de huisstijl en bijbehorende richtlijnen vast te leggen in een huisstijlhandboek. Dit handboek zorgt uiteindelijk voor consistentie qua huisstijl en qua branding. Ook zijn we inmiddels al in een vergevorderd stadium voor het lanceren van een nieuwe website, die van design tot realisatie bij ons ligt.
Qua SEO optimalisatie zijn we dus gestart met het opruimen van het linkprofiel en het focussen op kwalitatieve links. Dit met name door eerst te kijken naar partners, leveranciers en relaties van de klant.
Regelmatig voeren we ook keyword research uit om meer content te genereren. Door op regelmatige basis nuttige, unieke content te schrijven, en bij te sturen waar nodig, ontstaat een constante stijging in de ranking én dus ook in traffic.
SEO heeft tijd nodig en dat is goed te zien in onderstaande grafiek. Langzaam maar zeker komt er steeds meer traffic uit. Logisch ook, want men kijkt eigenlijk alleen naar de eerste drie resultaten. Het verkeer neemt na deze top drie drastisch af.
De doelstelling om meer online zichtbaarheid te creëren en dan met name lokaal rondom ‘makelaar Den Bosch’ is dubbel en dwars behaald. Na het opruimen en verwijderen van de ‘slechte’ backlinks rankte Boumij Makelaars al snel in de top drie met het keyword ‘makelaar Den Bosch’.
Wat betreft het genereren van meer leads en het verkopen van meer huizen zijn we ook op de goede weg. Onder andere doordat de website steeds betere cijfers qua traffic en conversies genereert én omdat we nog steeds bezig zijn om de vindbaarheid van de website te verhogen.
En we zijn nog lang niet klaar met samenwerken, want er komt een nieuwe website aan en dus nóg meer mogelijkheden om SEO en SEA sterk te gaan verbeteren.
Vizien heeft fijne, professionele en ervaren mensen die goed weten waar onze behoefte ligt. Ze verdiepen zich helemaal in de branche en geven goed advies. Het team bestaat uit echte aanpakkers met het nodige pragmatisme. De vindbaarheid van ons makelaarskantoor op Google is aanzienlijk verhoogd en daar zijn we Vizien erg dankbaar voor.
Hebben we je nieuwsgierig gemaakt en ben je benieuwd hoe het met jouw linkprofiel gesteld is? Of wil jij net als Stijn ook meer online zichtbaarheid op lokaal en/of landelijk niveau creëren? Neem dan contact met ons op!
Neem contact op