Boumij rankt top 3 met makelaar Den Bosch door opschonen linkprofiel.

boumij.nl

Boumij Makelaars is via het netwerk van Manon klant geworden bij Vizien. Hun doelstelling? Meer online zichtbaarheid creëren en dan met name lokaal rondom ‘makelaar Den Bosch’. Met als uiteindelijke doel om meer leads te genereren en meer huizen te verkopen.

  • +11000 traffic p/mnd
  • +800 % conversies
  • +175 keywords in top 3

De uitdaging

Wij hadden het vermoeden dat SEO-activiteiten in het verleden meer schade hadden aangericht dan dat het had opgeleverd. Na een analyse van onder andere het linkprofiel bleek dit ook zo te zijn. Er zat veel ‘troep’ tussen, waardoor Boumij op het keyword ‘makelaar Den Bosch’ niet eens rankte. Aan ons de taak om deze troep op te ruimen, zodat we weer met een ‘schone’ basis konden starten. Een basis waar Boumij Makelaars vandaag de dag nog steeds de vruchten van plukt.

De aanpak

We zijn bij Boumij Makelaars gestart met een keyword research om van daaruit de website te optimaliseren. Het grote verschil met andere cases is dat we in het begin gestart zijn met het opruimen en verwijderen van verschillende backlinks. Omdat er veel ‘troep’ tussen zat, rankte Boumij niet op het keyword ‘makelaar Den Bosch’. Na het opschonen kwam hier al snel verandering in en rankten ze op de eerste pagina voor dit keyword.

De website

De website Boumij.nl smoelde vrij goed. Qua look & feel hebben wij daar niets aan gewijzigd. Het design en de realisatie lag niet bij ons, maar bij een andere partij. We zijn gestart met keyword research en hebben de huidige website geoptimaliseerd op basis van het zoekgedrag van de doelgroep. Vervolgens zijn we meer informatieve content gaan creëren in de vorm van FAQ’s. Deze functionaliteit ontbrak namelijk nog op de website van Boumij.

De huisstijl van Boumij bestond al, maar inmiddels zijn we hierbij wel betrokken. Vizien werd gevraagd om hierin de regie te nemen, door de huisstijl en bijbehorende richtlijnen vast te leggen in een huisstijlhandboek. Dit handboek zorgt uiteindelijk voor consistentie qua huisstijl en qua branding. Ook zijn we inmiddels al in een vergevorderd stadium voor het lanceren van een nieuwe website, die van design tot realisatie bij ons ligt.

SEO optimalisatie

Qua SEO optimalisatie zijn we dus gestart met het opruimen van het linkprofiel en het focussen op kwalitatieve links. Dit met name door eerst te kijken naar partners, leveranciers en relaties van de klant.

Regelmatig voeren we ook keyword research uit om meer content te genereren. Door op regelmatige basis nuttige, unieke content te schrijven, en bij te sturen waar nodig, ontstaat een constante stijging in de ranking én dus ook in traffic.

SEO heeft tijd nodig en dat is goed te zien in onderstaande grafiek. Langzaam maar zeker komt er steeds meer traffic uit. Logisch ook, want men kijkt eigenlijk alleen naar de eerste drie resultaten. Het verkeer neemt na deze top drie drastisch af.

Organisch verkeer p/mnd 11.000
Aantal conversies
  • +800 %
  • Keywords in de top 3 175

    De resultaten

    De doelstelling om meer online zichtbaarheid te creëren en dan met name lokaal rondom ‘makelaar Den Bosch’ is dubbel en dwars behaald. Na het opruimen en verwijderen van de ‘slechte’ backlinks rankte Boumij Makelaars al snel in de top drie met het keyword ‘makelaar Den Bosch’.

    Wat betreft het genereren van meer leads en het verkopen van meer huizen zijn we ook op de goede weg. Onder andere doordat de website steeds betere cijfers qua traffic en conversies genereert én omdat we nog steeds bezig zijn om de vindbaarheid van de website te verhogen.

    En we zijn nog lang niet klaar met samenwerken, want er komt een nieuwe website aan en dus nóg meer mogelijkheden om SEO en SEA sterk te gaan verbeteren.

     

    • +11000 traffic p/mnd
    • +800 % conversies
    • +175 keywords in top 3

    Vizien heeft fijne, professionele en ervaren mensen die goed weten waar onze behoefte ligt. Ze verdiepen zich helemaal in de branche en geven goed advies. Het team bestaat uit echte aanpakkers met het nodige pragmatisme. De vindbaarheid van ons makelaarskantoor op Google is aanzienlijk verhoogd en daar zijn we Vizien erg dankbaar voor.

    Stijn Spée
    Stijn Spée. Directeur

    Onze succesverhalen
    waar we trots op zijn

    Verdubbeling in organisch verkeer en een betere UX voor Merlijn Groep

    Verdubbeling in organisch verkeer en een betere UX voor Merlijn Groep

    De website van Merlijn bestaat al heel lang. Toch waren er flink wat dingen waar...

    Een website die aansluit bij de wensen van de klant én de doelgroep. Clean & luxe

    Een website die aansluit bij de wensen van de klant én de doelgroep. Clean & luxe

    De heren van Eysing hadden zelf een website gerealiseerd. Dit wilden ze graag op een...

    Hoe het weghalen van het euroteken zorgde voor 15% meer conversie bij Koffietje.nl

    Hoe het weghalen van het euroteken zorgde voor 15% meer conversie bij Koffietje.nl

    Voor Koffietje.nl hebben we een A/B test gedraaid om de invloed van het euroteken op...

    Hoe Abena van 15.000 bezoekers per maand naar 45.000 is gegroeid

    Hoe Abena van 15.000 bezoekers per maand naar 45.000 is gegroeid

    Via haar netwerk is Manon in contact gekomen met Rob Basjes, directeur van Abena. Bij...

    Organisch verkeer De Voordeligste Deurwaarder keer 3 in één jaar tijd

    Organisch verkeer De Voordeligste Deurwaarder keer 3 in één jaar tijd

    Jurgen en Manon kennen elkaar via een netwerkclub. Jurgen vertelde daar vol trots over hoe...

    Nieuwsgierig?

    Hebben we je nieuwsgierig gemaakt en ben je benieuwd hoe het met jouw linkprofiel gesteld is? Of wil jij net als Stijn ook meer online zichtbaarheid op lokaal en/of landelijk niveau creëren? Neem dan contact met ons op!

    Neem contact op
    Michelle de Klerk, Projectmanager
    Michelle de Klerk Projectmanager
    Geen bullshit, gewoon
    goede search marketing?