Een nauwe, intensieve samenwerking staat continu centraal.

Piet van Lokven

De opdracht.

In een notendop.

Piet, eigenaar van Wijnhuis Rosmalen, was op zoek naar een partij die hem kon helpen bij het lanceren van een webshop in wijn, bier en gedistilleerd. Maar dan niet zomaar een webshop. Een webshop die concurreert qua prijs en die inspeelt op beleving. Zijn doel? Om bij de grootste drankwebshop spelers van de Benelux te horen én om niet alleen online, maar ook offline service te bieden.

Onze oplossing.

Zo doen we dat bij Vizien.

Stap 1: Naam en huisstijl

Het idee webshop was geboren, maar daarmee nog geen naam. Aan ons team de taak om een pakkende naam te bedenken. Een naam die blijft hangen. Al brainstormend is daar de naam Metdrank uitgekomen. En bij een nieuwe naam hoort ook een nieuwe huisstijl. In de huisstijl van Metdrank staat luxe centraal. Luxe in het gebruik van kleuren en luxe in het gebruik van lettertypes.

Stap 2: Website design

Met passie, met smaak, met karakter: dit zijn de kernwoorden van Metdrank.nl. En dit komt terug in het website design. Een design waar de passie voor drank terugkomt, de smaken tot leven komen en beleven en inspireren centraal staan. Dit allemaal afgewerkt met een luxe uitstraling.

Stap 3: Website ontwikkeling

De website ontwikkeling is gerealiseerd door onze partner Blue Web Solutions. Op basis van het OpenCart framework hebben zij een complete custom webshop gemaakt. Een webshop waar gebruiksvriendelijkheid en klantvriendelijkheid centraal staan. Een handige opbouw van categorieën en filters die het voor bezoekers eenvoudig maakt om tot het gewenste zoekresultaat te komen. Een extraatje is de custom inpakservice waarbij de klant een fles kan laten inpakken met een handgeschreven kaartje.

Stap 4: SEO

Op het gebied van SEO zijn we gestart met de keyword research. Op basis hiervan zijn de structuur van de website en de gedeeltelijke focus van de inkoop bepaald. Er is namelijk veel concurrentie in de online drankenverkoop. Er wordt gestart met een groter assortiment qua cognac, grappa en calvados. Naast het opleveren van de website ligt de focus de aankomende jaren op het opbouwen van autoriteit. Dit betekent én veel essentiële content én veel linkbuilding. Van basis tot creatief.

Stap 5: Advertising

Voor Metdrank hebben we een uitgebreide AdWords campagne opgezet op drie niveaus: algemeen, categorie en product. Door middel van AdWords bereiken we dus de mensen die op zoek zijn naar algemene termen als ‘online drankwinkel’, de mensen die zoeken op categorieniveau dus ‘lekkere whisky’ en mensen die op productniveau zoeken. Op productniveau zetten we ook Google Shopping in. Aan deze campagnes wordt continu gesleuteld om zo het resultaat voor Metdrank te maximaliseren.

Daarnaast zijn we actief bezig op Facebook met o.a. het vergroten van het aantal volgers om zo het bereik van de acties onder de aandacht te brengen. Dit doen we door het publiceren van leuke en nuttige content, in te spelen op actualiteiten en het onder de aandacht brengen van aanbiedingen.

Stap 6: Content marketing

Qua content zijn we begonnen met het schrijven van de essentiële content op categorie- en productpagina’s. Daarnaast hebben we een blog opgezet waar wekelijks twee artikelen op verschijnen. Artikelen om mensen te inspireren en te informeren. Denk aan recepten, de beste wijnbars van Nederland, het verschil tussen whisky en whiskey, etc. Ook zijn we gestart met het versturen van (wekelijkse) nieuwsbrieven met aanbiedingen, uitgelichte producten en interessante artikelen.

Metdrank.nl is mijn bedrijf, maar het is een project wat ik van scratch af aan samen met Vizien heb opgestart. Het fijne is dat ik Manon dag en nacht kan bereiken. Vanaf het begin is er een nauwe, intensieve samenwerking met alle betrokkenen. En het resultaat mag er gelukkig ook zijn.

Piet van Lokven
Oprichter Metdrank.nl

Kopje koffie?

Een vrijblijvend gesprek tussen jou en ons.

Benieuwd wat Vizien voor jouw bedrijf kan betekenen? Neem dan contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek tussen jou en ons. Onder het genot van een kopje koffie helpen we je graag met al je (online) marketingactiviteiten.

Glaasje wijn?

Een vrijblijvend gesprek tussen jou en ons.

Benieuwd wat Vizien voor jouw bedrijf kan betekenen? Neem dan contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek tussen jou en ons. Onder het genot van een glaasje wijn helpen we je graag met al je (online) marketingactiviteiten.

Maak een afspraak