Jurgen en Manon kennen elkaar via een netwerkclub. Jurgen vertelde daar vol trots over hoe zijn website in elkaar zat en wat hij allemaal aan online marketing deed. Aan ons de taak om hem te vertellen dat het allemaal niet zo best was. Dit wekte weer nieuwsgierigheid bij Jurgen, waarna hij in november 2016 klant werd bij Vizien. En dat is hij nu nog steeds. Zijn doel? Beter gevonden worden en meer leads verkrijgen via zijn website.
Jurgen had al een website, meerdere zelfs. De strategie die zijn webbouwer destijds had voorgesteld, was om voor iedere mogelijke combinatie een nieuwe website te bouwen. Jurgen wilde eigenlijk dat wij een plan bedachten om al zijn websites beter vindbaar te maken.
Aan ons de taak om Jurgen ervan te overtuigen dat hij met deze strategie niet het gewenste resultaat behaalde én dat deze strategie zelfs heel kostbaar is. Je moet namelijk alle werkzaamheden herhalen voor meerdere websites. Dit hebben we aangetoond met data uit onder andere Google Analytics. Ons voorstel was focus, dus alle losse websites vervangen door één nieuwe website. Met als resultaat devoordeligstedeurwaarder.nl. De uitdaging van zowel de website als SEO is het uitstralen van autoriteit en betrouwbaarheid.
Het is belangrijk dat alle pagina’s één geheel vormen, zodat iedere pagina écht De Voordeligste Deurwaarder representeert. De huisstijl (die we overigens ook meteen hebben aangepakt) moest dus overal op dezelfde manier worden toegepast. Op deze manier straalt de website toegankelijkheid en betrouwbaarheid uit.
Jurgen hecht veel waarde aan persoonlijk contact en resultaat. We rapporteren één keer per maand en evalueren ieder half jaar. Tussendoor hebben we regelmatig overleg met Jurgen over de openstaande punten, actuele zaken en de aanpak voor de komende periode.
We startten met het herzien van het logo en de huisstijl, waarna we een compleet nieuw design voor de nieuwe website hebben gemaakt. De stijl hebben we strakker, moderner en professioneler gemaakt. Jurgen was tevreden met de conceptversie en ging vrijwel meteen akkoord.
Uit onder andere een keyword research en brainstormsessies met Jurgen kwamen de verschillende onderwerpen voor de website tot stand. Daarna werd bepaald welke content relevant is voor welke pagina. Rekening houdend met het doel van de klant, in het geval van Jurgen vaak een aanvraag of een conversie. Maar sommige pagina’s zijn ook vooral informatief ingestoken om schuldeisers een duidelijk beeld te geven van wat een deurwaarder voor ze kan betekenen. Om zo dus de meerwaarde van een deurwaarder te verduidelijken voor de doelgroep.
Google verandert non-stop. Waar voorheen de keywords zoveel mogelijk moesten worden benoemd, zijn zaken als onderscheidend zijn en autoriteit vandaag de dag veel belangrijker. Door op regelmatige basis nuttige, unieke content te creëren, ontstaat er niet alleen een stijging qua ranking, maar ook in traffic. Deze content is daarnaast noodzakelijk om online autoriteit en expertise te tonen. Dit is niet alleen handig voor websitebezoekers, maar ook essentieel voor Google.
Vaak heeft SEO tijd nodig, maar soms zien we al vrij snel resultaten. Zo ook bij De Voordeligste Deurwaarder. In onderstaande grafiek is goed te zien dat er steeds meer traffic uitkomt.
De doelstelling van De Voordeligste Deurwaarder om beter gevonden te worden en meer leads te verkrijgen via de website is al dubbel en dwars behaald. Vrij snel na het lanceren van de nieuwe website zagen we een enorme verbetering. Traffic verdrievoudigde binnen één jaar en de organische zichtbaarheid (visibility) is 7 à 8 keer zoveel geworden. Inmiddels staat de website met veel keywords in de top 10 en met ±50 keywords zelfs in de top 3.
Maar een website en de bijbehorende online marketing zijn nooit ‘klaar’. Er wordt door ons en door Jurgen nog steeds gewerkt aan betere prestaties. En met resultaat, want de website genereert nog steeds betere cijfers. We blijven bezig met het updaten en finetunen van de website waar nodig, voor een nóg betere gebruikerservaring.
“Mede dankzij jullie betrokkenheid, eerlijkheid en oprechtheid is De Voordeligste Deurwaarder het meest zichtbare gerechtsdeurwaarderkantoor van Nederland geworden. Er is een goede vindbaarheid gecreëerd en een goede zichtbaarheid verworven. Af en toe schuurt het, maar dat geeft uiteindelijk ook weer een mooie glans. We houden elkaar scherp, dát is zo fijn aan de samenwerking met Vizien.”
Wil jij net als Jurgen beter gevonden worden en meer leads verkrijgen via je website? Neem dan contact met ons op. Wij maken graag kennis met jou en je bedrijf.
Neem contact op