Vizien

Adverteren jullie ook in Bing?

Bing wordt dus vaak als ondersteunend kanaal toegevoegd wanneer er nog voldoende budget over is om te kunnen adverteren. De focus ligt echter altijd nog op Google, omdat zij het grootste marktaandeel hebben. Dit kan ook meteen een voordeel van het adverteren in Bing zijn. Niet alle bedrijven focussen zich namelijk op het adverteren via Bing waardoor de concurrentie kleiner is dan bij Google.

Ook kan Bing interessant zijn om te adverteren door de lagere CPC’s. Daarentegen ligt het zoekvolume wel lager. Het is dus niet verstandig om het volledige ad-budget te verschuiven naar Bing, maar voor een deel is dit nooit verkeerd.

De voordelen van adverteren in Bing

Een belangrijk voordeel van het adverteren in een zoekmachine als Bing is dat wanneer je al lopende campagnes hebt in Google Ads, je deze eenvoudig kunt importeren. Je kunt dus in één keer lopende campagnes overzetten en hoeft niet alles opnieuw in te voeren. Dit maakt in sommige gevallen de keuze om te gaan adverteren in Bing een stuk makkelijker.

Je hebt controle over jouw campagnes
Heb je eenmaal campagnes lopen bij Bing? Dan kun je deze optimaal beheren binnen de doelstellingen van jouw advertenties. Wanneer je van plan bent om met een vast budget te werken of je de kosten per actie op een bepaalde hoogte wil houden, is Bing Ads interessant. Met Bing Ads heb je namelijk de volledige controle over jouw campagnes.

Efficiënt werken
Adverteren in Bing is efficiënt. Je kunt namelijk zoekwoorden testen, net zoals de timing, om het ROI zo hoog mogelijk te houden. Daarnaast heb je de controle over jouw budget en kun je een maximum maandelijks bedrag instellen.

Het verschil tussen adverteren in Bing en Google

Omdat Bing minder bekend is dan Google, zijn veel mensen nog niet aan het adverteren via Bing. Dit zorgt voor kansen. Want waar de algemenere zoekwoorden in Google soms niet eens meer interessant zijn om via te adverteren, hebben diezelfde zoekwoorden in Bing waarschijnlijk maar een paar adverteerders. Vaak is de concurrentie niet erg groot op Bing, waardoor je je goed kunt onderscheiden van de concurrent.

Zie jij kansen en wil je graag adverteren in Bing? Of ben je benieuwd of adverteren in Bing interessant is voor jouw bedrijf? Neem dan contact met ons op. Onze specialisten kijken graag met je mee naar de mogelijkheden op het gebied van adverteren.


Koffietje?

Ben jij op zoek naar een zoekmachine marketingbureau dat wél waarmaakt wat ze zeggen? Dan ben jij onze klant. Zin om samen te werken? Wij maken graag kennis met jou en je bedrijf.

Neem contact op
Manon van den Beuken, Founder & Commercieel directeur
Manon van den Beuken Founder & Commercieel directeur