Het belangrijkste wanneer je meer omzet wil behalen met je webshop is het trekken van meer bezoekers naar jouw webshop. Dit kun je doen door samenwerkingen aan te gaan, te zorgen voor een goede beschikbaarheid én bereikbaarheid en te voorkomen dat je ‘nee’ moet verkopen.
Maar ook het optimaliseren voor zoekmachines is belangrijk wanneer je meer omzet wil behalen met je webshop. Dit is alleen niet zo eenvoudig als het lijkt. Je bent namelijk niet de enige die bovenaan de zoekresultaten van Google wil komen, waardoor je dus echt moet focussen op wat jouw webshop uniek maakt.
Het is daarom belangrijk om goed na te denken over wat je verkoopt, hoe je het gaat promoten en door wie je gevonden wil worden. Wanneer je dit duidelijk hebt voor jezelf, kun je aan de slag gaan met het SEO-proof maken van jouw webshop waardoor je hier uiteindelijk meer omzet uit gaat halen.
Om je een beetje op weg te helpen, geven wij je graag een aantal tips zodat jouw webshop hoger zal eindigen in de zoekresultaten van Google.
Een zoekwoordenanalyse
Het allerbelangrijkste is eigenlijk om erachter te komen op welke woorden of woordcombinaties jouw potentiële klanten zoeken in Google. Geen zorgen, dit hoef je niet helemaal alleen te doen. De Zoekwoordplanner in Google Ads helpt je hiermee. In deze planner zoek je eenvoudig naar verschillende termen die eventueel bij jouw webshop passen. De planner geeft vervolgens aan of dit zoekwoord relevant is of juist niet. Daarnaast krijg je ook te zien hoe vaak op een bepaald woord wordt gezocht en wat andere mogelijkheden zijn.
Heb je de beste zoekwoorden voor jouw webshop gevonden? Verwerk deze dan in de pagina’s van jouw webshop. Dit kan in titels, subtitels en teksten, maar ook als ondertiteling bij een afbeelding.
Gebruik reviews
Een review is een belangrijke contentsoort waarmee je hoger in de zoekresultaten van Google eindigt. Reviews zijn namelijk user generated content, wat wil zeggen dat dit soort content door gebruikers wordt gemaakt. Vraag daarom eens aan jouw klanten of ze een review achter willen laten.
Focus op unieke content
Het gebruiken van unieke content is enorm belangrijk. Herhaling wordt namelijk afgestraft door Google. Zorg er daarom voor dat alle teksten die op pagina’s van jouw webshop staan uniek zijn.
Intern linken
Door binnen jouw webshop te linken naar andere pagina’s, diensten of producten maak jij jouw pagina opvallender voor Google. Het is een slimme, eenvoudige manier om een pagina sterker te maken. Door deze interne linkjes is jouw webshop namelijk beter vindbaar op de gelinkte woorden.
Social media
Social media is bijna niet meer weg te denken wanneer je een webshop hebt. Door jouw webshop op meerdere kanalen zichtbaar te maken, vergroot je jouw bereik. Het is dan wel belangrijk om ook echt actief met social media aan de slag te gaan. Hoe actiever je bent, hoe beter jouw online vindbaarheid wordt.
Lees ook: Alle on-page SEO-elementen uitgelegd.
Door bovenstaande tips toe te passen, trek je gegarandeerd nieuwe bezoekers naar je webshop wat vervolgens weer resulteert in meer omzet. Onthoud wel dat het niet altijd beter is om meer bezoekers te hebben. Een hogere conversie, het percentage bezoekers wat uiteindelijk overgaat tot een transactie, is belangrijker wanneer je meer omzet wil behalen met je webshop.
Bij Vizien zijn wij gespecialiseerd in zoekmachine optimalisatie. Wil jij hoger eindigen in de zoekresultaten van Google met jouw webshop en kun je wel wat hulp gebruiken? Neem dan contact met ons op, zodat wij samen met jou kunnen kijken naar de mogelijkheden.
Ben jij op zoek naar een zoekmachine marketingbureau dat wél waarmaakt wat ze zeggen? Dan ben jij onze klant. Zin om samen te werken? Wij maken graag kennis met jou en je bedrijf.
Neem contact op