Vizien

Hoe kan ik mijn website laten optimaliseren?

Jouw website laten optimaliseren, zodat deze beter gaat presteren en je meer bezoekers krijgt? Dat doe je eenvoudig aan de hand van een aantal punten. In deze FAQ vertellen wij je graag meer over deze verschillende punten. Deze kun je zelf toevoegen, maar je kunt er ook voor kiezen om jouw website te laten optimaliseren door onze specialisten.

Het optimaliseren van een website is belangrijk, omdat je hiermee jouw website beter kan laten ranken in Google, waardoor je meer bezoekers naar jouw website trekt. Het optimaliseren van je website geeft jouw website dus kortgezegd een boost.

Tips voor het laten optimaliseren van jouw website

Tip 1: De laadsnelheid optimaliseren
Niets is vervelender dan een website die mega lang moet laden, toch? Het is dan ook niet raar dat jouw bezoekers een minder goede gebruikservaring hebben wanneer pagina’s op jouw website lang moeten laden. Zorg er daarom voor dat je de laadsnelheid van jouw website laat optimaliseren. Het zorgt namelijk voor meer conversies, maar het heeft ook invloed op hoe hoog jouw website eindigt in de zoekresultaten van Google.

De laadsnelheid is onder andere te optimaliseren door rekening te houden met de grootte van de afbeeldingen op de website. Wanneer afbeeldingen onnodig groot zijn, kost het veel tijd om deze te laten zien en duurt het dus langer voor jouw website is geladen.

Tip 2: Een mobielvriendelijke website
Veel websitebezoeken vinden plaats op een mobiele telefoon. In sommige gevallen gaat het zelfs over minstens de helft van de bezoeken! Belangrijk is dus om jouw website mobielvriendelijk te laten maken. Ziet een website er minder uit of werkt hij minder goed? Dan wordt de gebruikerservaring aanzienlijk minder.

Tip 3: Besteed aandacht aan content
Het optimaliseren van de content op je website is belangrijk. Besteed hier dus ook aandacht aan. Hoe je door middel van content jouw website kunt laten optimaliseren? Door de juiste zoekwoorden toe te laten voegen en te checken of de teksten scanbaar zijn.

Tip 4: De bounce rate van je website
De bounce rate is het percentage aan bezoekers dat op jouw website terecht komt en deze meteen weer verlaat. Deze wil je natuurlijk zo laag mogelijk hebben. Niet alleen omdat je jouw product of dienst hier niet mee verkoopt, maar ook omdat het een negatief effect heeft op de SEO van jouw pagina. Een website eindigt namelijk lager in de zoekresultaten van Google wanneer Google merkt dat jouw website maar kort wordt bezocht.

Tip 5: Voeg een CTA toe
Een CTA, call to action, stuurt de bezoeker van jouw website naar een bepaalde actie. Een voorbeeld hiervan is een contact-knop. Door deze op een opvallende plek te laten plaatsen en eruit te laten springen, zorg je ervoor dat de CTA opvalt bij de bezoeker.

Tip 6: Voeg technische SEO toe
De inhoud van jouw content moet inhoudelijk natuurlijk van goede kwaliteit zijn, maar voor het laten optimaliseren van jouw website zijn de titels en omschrijvingen van jouw website ook belangrijk. We hebben het dan over technische SEO.

Onder technische SEO vallen onder andere de metabeschrijving, de alt tekst en de titels van de pagina’s. De metabeschrijving geeft een voorbeeld van waar de pagina over gaat in de zoekresultaten van Google. Deze beschrijving moet dus wervend en duidelijk zijn, zodat het de aandacht trekt. Daarnaast zorgt de meta-beschrijving er ook voor dat zoekmachines makkelijk kunnen indexeren waar de pagina over gaat.

Daarnaast is het belangrijk dat afbeeldingen een omschrijving hebben. Een alt tekst. Deze komt in beeld wanneer een afbeelding niet wordt geladen. Wanneer er een zoekwoord zit verwerkt in de alt tekst, weet Google beter waar jouw pagina over gaat.

Ook moeten titels kort zijn en duidelijk aangeven waar een pagina over gaat. Net als de koppen en tussenkopjes die in de tekst staan.

Lees ook: Alle on-page SEO-elementen uitgelegd.

Jouw website laten optimaliseren?

Vind jij het optimaliseren van jouw website een lastige klus? Dan kun je er ook voor kiezen om jouw website te laten optimaliseren door ons. Bij Vizien hebben wij namelijk specialisten in huis die jou hier graag mee helpen. Linkbuilding, zoekwoordenonderzoek, het schrijven van SEO- teksten, het optimaliseren van de lokale SEO en andere werkzaamheden die horen bij het laten optimaliseren van een website is voor ons geen probleem.

Door onze jaren aan ervaring weten wij precies hoe wij jouw website kunnen optimaliseren, zodat deze optimaal presteert en jij jouw website naar een hoger niveau kunt tillen. Hulp nodig? Neem dan contact met ons op.


Koffietje?

Ben jij op zoek naar een zoekmachine marketingbureau dat wél waarmaakt wat ze zeggen? Dan ben jij onze klant. Zin om samen te werken? Wij maken graag kennis met jou en je bedrijf.

Neem contact op
Manon van den Beuken, Founder & Commercieel directeur
Manon van den Beuken Founder & Commercieel directeur