Waarom SEO?

SEO, ook wel zoekmachineoptimalisatie genoemd, is eigenlijk alles wat je doet om te zorgen dat jouw website zo hoog mogelijk wordt getoond in de organische zoekresultaten van een zoekmachine als Google. Waarom je dan echt SEO moet gebruiken? Omdat dit er uiteindelijk voor zorgt dat er meer bezoekers naar jouw website worden getrokken.

Het grootste deel van jouw bezoekers komt namelijk via Google op jouw website terecht. En naast dat vindbaarheid in een zoekmachine erg belangrijk is om nieuwe bezoekers aan te trekken, is jouw website ook meteen jouw visitekaartje. Deze moet natuurlijk de juiste informatie bevatten én er tiptop uitzien.

Maar hoe goed en mooi jouw website ook is, zonder bezoekers bereik je er weinig mee. En omdat het grootste deel van de websitebezoekers via zoekmachines als Google komt, is het belangrijk dat jouw website is geoptimaliseerd voor zoekmachines. Bovendien wordt een bedrijf dat hoog in de zoekresultaten staat vaker als een betrouwbaar en goed bedrijf gezien.

Het optimaliseren van jouw website voor zoekmachines is dus de beste manier om meer bezoekers te krijgen. Door middel van SEO wordt namelijk op het juiste moment de juiste doelgroep gevonden. Nieuwe bezoekers die jouw website bezoeken via organische zoekresultaten zijn namelijk al bewust aan het zoeken naar een bepaalde dienst of een product, waardoor ze direct geïnteresseerd zullen zijn in jouw product of dienst.

Hoe werkt SEO?

Een goede website hoort toegankelijk te zijn en eenvoudig in gebruik. Het grote voordeel van SEO is dat het eenvoudig te meten is in Google Analytics, waardoor je het snel merkt wanneer het aantal bezoekers oploopt en de conversies verhogen.

Met SEO bouw je dus naamsbekendheid op en wordt je zichtbaar voor de juiste doelgroep. Je krijgt niet alleen een groter bereik, maar ook meer online zichtbaarheid en bezoekers, dus ook meer potentiële klanten.

Waarom je met SEO moet beginnen:

SEO heeft een aantal grote voordelen voor jou en jouw bedrijf. Een aantal van deze voordelen hebben wij al genoemd, maar we zetten ze ook graag nog eens voor je op een rijtje.

  •  Met SEO promoot jij jouw bedrijf in feite 24 uur per dag, zelfs wanneer je slaapt.
  • Via Google Analytics is het mogelijk om bij te houden hoeveel organisch verkeer jouw conversies opleveren.
  • Hoe hoger jij met jouw bedrijf in Google staat, hoe sneller iemand op jouw website klikt. En hoe meer bezoekers jij krijgt, hoe groter de kans is op conversie.

Wijntje?

Ben jij op zoek naar een zoekmachine marketingbureau dat wél waarmaakt wat ze zeggen? Dan ben jij onze klant. Zin om samen te werken? Wij maken graag kennis met jou en je bedrijf.

Neem contact op
Lois Hoos, Commercieel officemanager
Lois Hoos Commercieel officemanager
Geen bullshit, gewoon
goede search marketing?