Wat is het verschil tussen een nieuw logo of een re-design?

Kan jouw logo een opfrisbeurt gebruiken of laat je een geheel nieuw bedrijfslogo ontwerpen? Jouw bedrijfslogo is het gezicht van je bedrijf of merk. Kom je er niet uit welke keuze het beste bij jouw bedrijf past? Wij leggen je graag uit wat het verschil is tussen een re-design logo en een nieuw logo, zodat jij de beste keuze kan maken.

Wat is een nieuw logo?

Bij het ontwerpen van een nieuw logo gaan wij aan de slag met het maken van een logo dat bij jouw bedrijf of merk past. Hierbij beginnen we vanaf nul en maken we een geheel nieuw ontwerp aan de hand van jouw eisen of wensen. Tijdens het ontwerpen bedenken we welke kleuren het beste bij jouw bedrijf en logo passen en welke uitstraling dit naar buiten brengt.

Bij een nieuw logo wordt er goed nagedacht over het gebruik van beeldmerk en/of lettertype. Alles wordt zo ontworpen, zodat het samenhang krijgt.

Ben je niet tevreden over je huidige logo en wil je een geheel nieuwe identiteit aan je bedrijf geven? Of start je met het opzetten van een bedrijf en beschik je nog niet over een logo? Dan is het laten ontwerpen van een nieuw logo de beste keuze voor jouw bedrijf.

5 redenen waarom je een nieuw logo zou laten ontwerpen?

  1. Wanneer je start met het opzetten van een nieuw bedrijf.
  2. Wanneer je van je oude identiteit af wilt en toe bent aan een frisse start.
  3. Over het logo is nagedacht, waarbij we rekening houden met jouw eisen en wensen.
  4. Heeft je bedrijf een nieuwe missie of visie gekregen en past het huidige ontwerp er totaal niet meer bij, dan kan het laten ontwerpen van een nieuw logo de oplossing zijn.
  5. Lever je andere diensten waardoor je logo niet meer aansluit bij je bedrijf en is dit niet op te lossen door middel van een paar kleine aanpassingen? Dan is het laten ontwerpen van een nieuw logo een verstandige zet.

Wat is een re-design van een logo?

Bij een re-design van jouw logo, wat ook wel het herzien van jouw logo wordt genoemd, gaan wij aan de slag aan de hand van jouw huidige bedrijfslogo. Wij geven je logo een opfrisbeurt door bijvoorbeeld een kleur aan te passen, een beter passend lettertype te gebruiken, een icoon iets te veranderen/ te moderniseren of een andere lay-out aan je logo te geven.

Door middel van een aantal kleine aanpassingen krijgt jouw logo een hele nieuwe uitstraling, maar behoudt het de herkenning zoals je logo voorheen had.

Geeft jouw bedrijfslogo een bepaalde herkenning aan jouw klanten, ben je er eigenlijk nog wel oké mee maar mis je toch iets? Dan kijken wij graag met je mee wat we anders kunnen doen om toch het wauw effect bij jouw logo te creëren. Zodat je toch weer helemaal enthousiast bent over het gezicht van je bedrijf.

Re-design logo: wij geven je vijf redenen waarom

  1. De kosten van het herzien van jouw logo liggen een stuk lager dan het laten ontwerpen van een nieuw logo. Dat kan dus in sommige gevallen de perfecte oplossing zijn.
  2. Ben je nog tevreden met je logo, maar kan het een opfrisbeurt gebruiken? Dat kan aan de hand van een paar kleine aanpassingen.
  3. Een re-design van jouw logo kost minder tijd dan het laten ontwerpen van een nieuw logo.
  4. Roept jouw huidige logo een bepaalde herkenning bij jouw klanten op? Dan kun je door middel van een re-design deze herkenning behouden maar toch een modernere uitstraling creëren.
  5. Heeft je bedrijf een nieuwe missie of visie gekregen en wil je je logo door middel van kleine wijzigingen aan laten sluiten? Dat kan door middel van een re-design op jouw logo.

Heb je de juiste keuze gemaakt?

Ben je eruit en heb je de juiste keuze voor jezelf of jouw bedrijf gemaakt? Neem dan snel contact met ons op zodat we samen aan de slag kunnen en het gezicht van jouw bedrijf helemaal naar wens kunnen maken.


Wijntje?

Ben jij op zoek naar een zoekmachine marketingbureau dat wél waarmaakt wat ze zeggen? Dan ben jij onze klant. Zin om samen te werken? Wij maken graag kennis met jou en je bedrijf.

Neem contact op
Lois Hoos, Commercieel officemanager
Lois Hoos Commercieel officemanager
Geen bullshit, gewoon
goede search marketing?