Adverteren op Google doet men op basis van een veilingsysteem. Dit systeem beloont adverteerders die hoogwaardige advertentiecampagnes hebben met lagere kosten en een betere advertentieplaatsing.
De Google advertentie kosten betaal je per klik. De kosten zijn van een aantal factoren afhankelijk:
Voor elke advertentiecampagne die je start, kun je instellen hoeveel je maximaal per klik wilt betalen. Om ervoor te zorgen dat de kosten van alle kliks bij elkaar in een maand niet boven het budget uitkomen, kun je ervoor kiezen om een dagbudget in te stellen. Het bedrag op je maandelijkse factuur is nooit hoger dan het maandbudget. Dit budget kan op ieder gewenst moment verhoogd of verlaagd worden. Zo houd jij altijd de regie over je Google advertentie kosten.
Omdat de klikprijzen van Google op een veilingsysteem zijn gebaseerd, is de prijs die je per klik betaalt ook afhankelijk van de concurrentie op de zoekwoorden. Hoe meer concurrenten er op dezelfde zoekwoorden willen adverteren, hoe hoger de prijs. Hoe minder concurrenten, hoe lager de prijs dus.
De klikprijs wordt niet alleen door het aantal concurrenten vastgesteld, maar ook met behulp van de kwaliteitsscore. Hoe hoger de kwaliteitsscore op het zoekwoord waarop je wilt adverteren is, hoe minder je per klik hoeft te bieden om een goede positie te verkrijgen. De kwaliteitsscore wordt onder andere gebaseerd op:
Met Google Ads beheer je de kosten van je Google advertentie. Je betaalt nooit meer dan jouw ingestelde maandbudgetlimiet en je kunt er op elk gewenst moment mee stoppen. Wanneer je voor de eerste keer op Google gaat adverteren, is het lastig om het juiste klikbudget te bepalen. Wil je hier met een specialist over praten? Neem dan contact met ons op.
Ben jij op zoek naar een zoekmachine marketingbureau dat wél waarmaakt wat ze zeggen? Dan ben jij onze klant. Zin om samen te werken? Wij maken graag kennis met jou en je bedrijf.
Neem contact op